Eindelijk in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Rofraroan - WaarBenJij.nu Eindelijk in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Rofraroan - WaarBenJij.nu

Eindelijk in New York

Door: RoFraRoAn

Blijf op de hoogte en volg Rofraroan

01 Juli 2012 | Verenigde Staten, New York

Eindelijk is het zover, onze reis begint! We vertrekken om 8.30 naar Amstelveen waar we de auto op lang parkeren zetten (bij Gemmie & Edwin voor de deur). Edwin brengt ons naar Schiphol en dan begint het wachten voor de bagagedrop. Natuurlijk staan we in de verkeerde rij. Iemand voor ons heeft een koffer van 30 kilo ipv 22 en daar kan 1KLM-medewerker minstens een uur mee bezig zijn. Maar via een andere rij gaat het een stuk sneller en we hebben wat afleiding: Anita Witzier en Sander de Kramer (jaha, wie kent hem niet, die ouwe dibbes) lopen ook rond. Zij vertrekken later ook met ons richting New York (zitten zelfs op dezelfde rij)! Roos geeft nog even een miniconcert achter een echte vleugel op schiphol en dan kunnen we vertrekken. Na een rustige vliegreis landen we om 15.30 uur lokale tijd op JFK airport. Ja, en dan ontmoet je voor het eerst Amerikanen! Ik weet niet of we de komende maand nog een klik krijgen, maar na 10 minuten Amerikaanse bodem hebben we al 4 waarschuwingen aan onze broek hangen: Frans zet zijn voet 2 cm over een denkbeeldige lijn, ik maak een foto voor de douane, ik berg na alle controles de paspoorten even op, maar mag niet stilstaan?? en we kunnen niet via een uitgang zelf in de rij voor de taxi (dat moet weer via een lange rij van binnenuit). Maar eenmaal in de taxi gaat het prima! Erg leuk om New York voor het eerst in het echt te zien! Het hotel is ook prima. We lopen nog een rondje via Broadway en Amsterdam Avenue en gaan om 3 uur Nederlandse tijd voldaan het bed in. Morgen gaan we echt de Big Apple in!

• 02 Juli 2012 - 08:58

Groetjes, Margie

• 02 Juli 2012 - 22:51

Angela:

Ja rosel,
    Vooral goed luisteren naar die Amerikanen.....
    Zelf niet te veel nadenken!!

• 04 Juli 2012 - 18:40

Rob:

het douaneverhaal is denk voor iedereen die in Amerika is geweest herkenbaar: maak geen grapjes met een officer en je weet als je met de auto wordt aangehouden NOOIT UITSTAPPEN en HANDEN OP HET STUUR !!!! maar er zijn ook nog wel wat aardige Amerikanen.

• 05 Juli 2012 - 00:12

Rofraroan :

Willem Holleder heeft het in Nederland beter dan de gemiddelde toerist hier.