Lower Manhattan dag! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Rofraroan - WaarBenJij.nu Lower Manhattan dag! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Rofraroan - WaarBenJij.nu

Lower Manhattan dag!

Door: RoFraRoAn

Blijf op de hoogte en volg Rofraroan

02 Juli 2012 | Verenigde Staten, New York

Door de jetlag zijn we op onze eerste échte New York dag veel te vroeg wakker, kwart over 6. Gelukkig hebben we uitgevonden dat we wifi hebben op onze kamer dus Frans gaat vroeg de krant lezen :p Rond 7 uur is iedereen op en na een lekker ontbijtje vertrekken we om 9 uur met de metro richting Battery Park. We willen starten met een boottocht naar Liberty en Ellis island en we kopen dus vol goede moed kaartjes. We vergeten alleen even om naar de lengte van de rij te kijken, en als we die zien besluiten we ons boottochtje nog maar even uit te stellen... Dan maar naar onze volgende bestemming, Wall Street, Trinity Church en het gebied rondom de vroegere Twin Towers. Een voordeel van het vroege opstaan is dat het nog gelukt is om kaartjes voor het 9/11 memorial voor dezelfde dag te reserveren (moet eigenlijk minstens een dag van tevoren). Opvallend aan Wall Street is dat er geen zakenman te vinden is, alleen toeristen! Na een bezichtiging van de City Hall en de Municipal Building is het dan eindelijk zo ver, we mogen in de rij voor het 9/11 memorial. We hebben kaartjes voor 15.00 uur maar het is wel bijna 16.00 uur als we eindelijk naar binnen mogen.
Het is heel indrukwekkend, ook om te zien hoeveel nieuwe wolkenkrabbers er al weer omheen zijn gebouwd.
Daarna een nieuwe poging om met de boot naar Liberty en Ellis island te gaan maar de laatste boot kwam om 17.00 al aan en hij vertrok daarna dus ook niet meer. Dan maar naar China Town, Little Italy en eindigen in Soho waar we heerlijk gegeten hebben (zie foto).
Lopen naar de metro kunnen we niet meer, maar gelukkig zijn er nog de fantastische taxi's van New York! Nou.. morgen ochtend kijken of de rij voor de boottocht korter is en daarna richting de Empire State Building en Times Square.
Ps. Vandaag maar 2 waarschuwingen gehad dus Amerika begint te wennen!

• 03 Juli 2012 - 04:45

Irmalisa :

En die Amerikanen zijn altijd zo vriendelijk en behulpzaam ;).
    Jullie hebben een goede eerste dag gehad zo te horen, smaakt vast naar meer. Gr. Lies

• 03 Juli 2012 - 09:51

Edwin:

Ik zou maar niet naar Liberty island gaan. Vrijheidsbeeld is toch gesloten!
    Je kan beter de staten island ferry nemen, kom je er langs en is bovendien gratis!!!

• 03 Juli 2012 - 19:33

Hetty:

Het houdt niet op met de waarschuwingen!!!, doen jullie het een beetje rustig aan daar!!

geniet ervan, Rust maar lekker uit!

xxx Hetty

• 04 Juli 2012 - 02:10

Rofraroan :

Dan moet je niet met Rosella op stap gaan! Dan lopen we gewoon een vierdaagse!