Independence Day - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Rofraroan - WaarBenJij.nu Independence Day - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Rofraroan - WaarBenJij.nu

Independence Day

Door: RoFraRoAn

Blijf op de hoogte en volg Rofraroan

04 Juli 2012 | Verenigde Staten, New York

Vandaag gaan we dan eindelijk onze uitgestelde boottocht maken naar Liberty en Ellis Island. Het is vandaag Independence Day en dat is in de metro goed te merken (zie foto). Ook de rij voor de boot is een stuk korter dan maandag. Als we de boot op lopen verbazen we ons er over dat er vijf mensen in uniform staan te roepen dat je door móét lopen! De boottocht is prachtig, met name het zicht op de skyline van Manhattan en het vrijheidsbeeld. Natuurlijk stappen we op Liberty Island van de boot en maken veel foto's van Miss Liberty, én de skyline van Manhattan. Daarna stappen we de boot weer op richting Ellis Island maar besluiten om dat niet te bezichtigen, want er staat nog meer op het programma! We willen namelijk naar het Brooklyn Bridge Park. Dit park ligt in Brooklyn, tussen de Manhattan en de Brooklyn Bridge in. Na 5 pogingen met de taxi (niemand wilde ons brengen:(), gaan we toch maar met de metro. Bij aankomst hebben we onze eerste KFC ervaring (wilde Frans zo graag)! We verbazen ons hier vooral over de grootte van de drinkbekers (zie foto).
Het park is inderdaad geweldig. Vooral omdat het Independence Day is, verblijven er voornamelijk locals. We zien kinderfeestjes en meerdere trouwpartijen, maar we genieten vooral van een lekkend ijsje in de schaduw (het was 35 graden). Na lekker relaxen vat Frans het idee op om terug te lopen over de Brooklyn Bridge en dat doen we dan ook! Op zich heeel mooi, maar wel erg vermoeiend met het hete weer. But we made it!! We vertrekken richting hotel om al het een en ander in te pakken, want morgen moeten we New York alweer verlaten :( Maar het eind in New York is heel bijzonder! We begeven ons tussen de New Yorkers en gaan mee in optocht naar de rivier de Hudson. Daar wordt het 4th of July vuurwerk afgestoken. Het lijkt erg op het vuurwerk van de vierdaagse, alleen de entourage is wel erg anders! Morgen dus naar LA, maar we kunnen zeggen dat we ontzettend genoten hebben van New York!

• 05 Juli 2012 - 19:02

Alice:

Wat kan je toch veel zien en beleven in 3 dagen!!! Jullie hebben het goed naar je zin als ik dat zo lees ;) En idd al veel gekke amerikanen gezien....ze zijn wel streng hè!
    Fleur en ik zijn in Londen naar de M&M store geweest, dat was inderdaad amazing! By the way, Waar is nu de foto van de KFC beker????
    Heel veel plezier in Big City nummer 2!
    Wij moeten helaas nog even werken, over twee weken hebben we dan ook eindelijk vakantie!
    liefs vanuit een zeer warm Nijmegen
    Alice