Het wilde westen & de Grand Canyon - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Rofraroan - WaarBenJij.nu Het wilde westen & de Grand Canyon - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Rofraroan - WaarBenJij.nu

Het wilde westen & de Grand Canyon

Door: RoFraRoAn

Blijf op de hoogte en volg Rofraroan

09 Juli 2012 | Verenigde Staten, Tusayan

Na een continental breakfast in onze lodge en het inslaan van wederom grote hoeveelheden vocht, gaan we een stuk route 66 rijden. We hebben echt het gevoel dat we door het wilde westen rijden! Het woestijnlandschap van gisteren is vervangen door een soort prairielandschap met onderweg veel paarden en koeien. We komen eerst door het reservaat van de Hualapai indianen. Als we dat verlaten hebben blijken we bij de cowboys te zijn beland (zie foto's). Na de route 66 nemen we nog een stukje interstate en slaan we bij Williams af richting Grand Canyon. We rijden in een bosgebied en hebben totaal niet het idee dat we binnenkort het Grand Canyon landschap zullen zien. Net voor de ingang van de Grand Canyon ligt onze lodge waar we snel even onze spullen droppen. En dan het nationale park in... Ook hier lijkt het gewoon op een bosgebied ergens in Europa, totdat we bij het eerste viewpoint komen. Wat je dan ziet is ongelooflijk! We rijden de desert view drive af richting het oosten en komen talrijke viewpoints tegen. Het ene uitzicht is nog mooier dan het andere! Opvallend is dat alle regels gelden voor alle mensen, behalve voor Japanners. Wat die voor een capriolen uithalen om een mooie foto te maken...
Ze mogen in de bus aan het eind van de dag wel goed tellen of ze nog met hetzelfde aantal mensen zijn als waarmee ze begonnen! De weg eindigt met de desert watch tower, van waaruit je een prachtig zicht op een groot deel van de Grand Canyon hebt, inclusief de Colorado rivier. Op de terugweg in de auto hebben we het er net over dat we nog geen wilde dieren gezien hebben, als er voor ons een hele kleine file opdoemt. En ja hoor.. in het bos loopt een Elk lekker te grazen! Een eindje verderop zien we zelfs een kleine kudde :) Als we vervolgens bij Grand Canyon village uit de winkel stappen is het helemaal feest. Vlak bij het parkeerterrein lopen 3 Elks (of Elken) die zich zeer gewillig laten fotograferen. Wat een mooie beesten! Tevreden rijden we terug naar onze lodge. Dat belooft nog wat voor morgen!

• 10 Juli 2012 - 12:39

Hanneke:

Spectaculair jullie belevenissen.Geweldig leuk om te lezen.Wil Frans zich wel laten fotograferen? Komt misschien nog.

• 10 Juli 2012 - 12:53

Hanneke:

Tel.nummer ontvangen. Hier alles o.k. ècht alles!
    (bij eerste verslag per ongeluk deze reactie gegeven.)Maakt niet uit.
    Fantastisch om zo met jullie te kunnen meeleven.Geniet en rust thuis maar weer uit.

• 10 Juli 2012 - 16:24

Alice:

nice!! leuke verhalen en mooi foto's, echt genieten! ik ben zeer benieuwd naar de Grand Canyon view ;) en de mooses. Droog niet uit he! Heel veel reisplezier en eh stuur een paar zonnestraaltjes naar ons...

liefs
    ALice

• 10 Juli 2012 - 16:53

Rofraroan :

@Alice: we kunnen facetimen als je er zin in hebt. Mijn adres: fransschoute@ live.nl

• 10 Juli 2012 - 21:27

Irmalisa:

Geweldig hè die Grand Canyon, jullie moeten ook zeker de zonsondergang meemaken, lekker ergens op het randje gaan zitten en genieten!

• 11 Juli 2012 - 07:44

Hetty:

Hay Fooks,

Op route 66 zijn Joyce en Anton vorig jaar angehouden vanwege te hard rijden( was heel eng, en Joyce reed) Maar toen ze hun politiepaspoort lieten zien, werd hun bekeuring van 176 dollar alsnog vernietigd!!! Dus kijk uit met te hard rijden!!
    Geniet nog van het wilde westen en de Moos,

Liefs Hetty xxxxx