Knippen en Plakken - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Rofraroan - WaarBenJij.nu Knippen en Plakken - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Rofraroan - WaarBenJij.nu

Knippen en Plakken

Door: RoFraRoAn

Blijf op de hoogte en volg Rofraroan

10 Juli 2012 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Vandaag gaan we de hele dag de Grand Canyon in. We rijden met de auto naar het visitors center, en besluiten daar dat we de meest makkelijke trail gaan lopen, namelijk de Rim Trail. Deze trail beslaat de westelijke kant van de Grand Canyon en het grote voordeel is dat je bij verschillende punten in een shuttle bus kunt stappen naar het volgende punt. Onze eerste plannen waren om een stukje de Canyon in te gaan, maar als we de diepte zien en horen dat het beneden nog 10 graden warmer is dan boven (43 vs 33 graden C), denken we dat de Rim Trail het meest haalbare is voor ons. We beginnen vol goede moed te wandelen en weer zijn we onder de indruk van de overweldigende Canyon. Wát een kleuren, verschillende stenen en bijzondere vormen! We kunnen niet stoppen met foto's knippen, en om ons heen zien we dat iedereen datzelfde probleem heeft. Je kunt je niet voorstellen hoeveel foto's er door die 5 miljoen bezoekers per jaar gemaakt worden. We vervolgen onze trail naar het Yavapai point. Dit punt ligt aardig diep de Canyon in en je hebt een mooi overzicht naar twee kanten. Ook daar weer heeel veel foto's geknipt! Ondertussen gaan we ook al aardig plakken, want de temperatuur loopt namelijk weer snel op tot 33 graden en het nadeel van alle trails is dat er erg weinig schaduw is! We lopen nog een stuk door naar het El Tovar hotel en de Bright Angel Lodge, daar begint ook de Bright Angel trail naar beneden! 15 kilometer naar Phantom Ranch. Deze trail schijnt het meest gelopen te worden (makkelijkste afdaling), maar we zien niemand het doen. Zal wel aan het uur van de dag, en met name de temperatuur liggen. Het advies is namelijk om 4,5 liter water per persoon mee te nemen en dat valt niet mee met 43 graden! We komen onderweg ook erg veel Squirrels tegen die duidelijk op zoek zijn naar eten. Als Frans zijn rugzak even neerzet zijn ze zo bij hem. Als we bij het hotel zitten te lunchen zien we een flinke onweersbui aankomen. We zijn inmiddels ook wel erg plakkerig geworden van de hitte en besluiten om niet meer door te lopen naar Maricopa point, wat de bedoeling was, maar nemen daar de shuttle bus. We stoppen nog een keer bij Mohave point waar je een heel mooi zicht hebt op de Colorado rivier. Daarna vinden we dat we genoeg foto's geknipt hebben en genoeg plakken en verlangen naar een heerlijk zwembadje bij het hotel. Als we via het visitors center teruggaan naar het hotel hebben we echt dikke pech. De lucht wordt heel donker en we mogen helaas niet meer in het zwembad vanwege beginnende regen. Dan maar lekker douchen en wederom terug het park in voor de sunset! Onderweg zien we nog twee Elks en de sunset in Grand Canyon is echt prachtig! Dus dat maakt het niet kunnen zwemmen weer helemaal goed :). Ook op de terugweg wordt er een Elk gespot, en we beëindigen een spectaculaire dag in het Steak House (op verzoek van Frans). We zijn benieuwd naar morgen, dan proberen we Marcel, Liesbeth, Iris en Sam te ontmoeten op onze weg naar Monument Valley! Zal dat lukken, 10.000 km van huis...

• 13 Juli 2012 - 06:22

Irmalisa :

Mooie foto van jullie "Moose" alleen heet dit beestje Elk, klein detail, maar daardoor niet minder bijzonder.

• 13 Juli 2012 - 19:27

Cora Schoute: