Met de vlam in de pijp - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Rofraroan - WaarBenJij.nu Met de vlam in de pijp - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Rofraroan - WaarBenJij.nu

Met de vlam in de pijp

Door: RoFraRoAn

Blijf op de hoogte en volg Rofraroan

18 Juli 2012 | Verenigde Staten, Three Rivers

Vandaag maken we onze enige echte lange reisdag. We moeten 635 km overbruggen van Las Vegas naar Sequoia NP. Rond 9 uur zitten we in de auto en vervolgen we onze weg op Interstate 15. Al snel nadat we Las Vegas achter ons hebben liggen, zien we net als eergisteren alleen maar kale bergen, soms afgewisseld met Joshua Trees en wat plukjes groen (Mojave woestijn). Heel af en toe komt er een trein voorbij met ontelbare wagons. In het beginstuk duikt er soms ineens een resort op met casino, achtbaan en de hele poespas er omheen. Ook verschijnt er plotseling een groot meer (Mad Creek) met wat groen, maar al snel is het landschap weer kaal. Vooral Roos en Annemiek hebben tijd om lekker te relaxen in de auto, dat wil zeggen slapen, film kijken en muziek luisteren. Heel opvallend vinden we de drukte op de weg. We dachten dat het net zo verlaten zou zijn als onze eerste tocht door de Mojave woestijn (tussen Palm Springs en Kingman), maar dat is zeker niet zo. Er is veel vrachtverkeer en Frans moet echt goed opletten, zeker met al die vrachtwagens die elkaar te pas en te onpas inhalen. We komen langs Calico Ghost Town en stoppen even in Barstow (gelegen aan de route 66), bij Barstow station. Dit is een nagebouwd station met wagons waarin onder andere een Mc Donalds en verschillende souvenirswinkels gevestigd zijn. Na Barstow gaan we richting het noordwesten ( route 58 ) en komen we over een hele brede maar kurkdroge Mojave rivier. Ook hier zien we vele verlaten mobilhomes/huizen en we komen zelfs langs een Uranium Contaminated fanclub??? We vervolgen onze weg via Boron, Mojave en Techapai naar Bakersfield. Na Techapai verandert het landschap. Eerst is er nog een groot windmolenpark in de woestijn, vervolgens zien we glooiende heuvels, begroeid met (geel geworden) gras en grazende koeien. Het gras licht als een velourstapijt over de heuvels. Dit ziet er heel apart uit! Ineens houden aan de linkerkant de heuvels op en verschijnt er een groene vallei met veel citrus-en notenbomen. Vervolgens zien we een aantal km lang aan beide zijden van de weg (olie)velden vol met ja-knikkers. We vervolgen onze weg via route 99 en route 65 richting Sequoia Np. Ook daar zien we nog een stuk landschap met veel fruitbomen. Net voor onze stopplaats keren de bergen terug met 'veloursbekleding'. Het begin van de zuidkant van de Sierra Nevada. Morgen gaan we de Sierra Nevada verder in en gaan we daar als eerste genieten van de 'reuzenbomen'! We zijn benieuwd!

• 20 Juli 2012 - 08:08

Alice:

ooohh dat valt mee 635km!! ik had het idee dat jullie vaker zo'n tripje maakten om afstanden te overbruggen...;) Gisteren 4daagse intocht bij ons in de straat, we hebben jullie wel gemist hoor als trouw publiek! We hebben diverse fikse regenbuien ondergaan met hevige windstoten!!
    Vandaag de laatste wasjes draaien en dan naar La France as zondag.
    Fijne reis verder, we genieten nog steeds van jullie geweldige belevenissen.
    liefs Alice en de rest

• 21 Juli 2012 - 07:01

Ha Alice,:

Dat is inderdaad het enige nadeel van onze vakantie, het gemis van de vierdaagse, zeker de donderdag bij jullie! Sjoerd, bij deze alvast gefeliciteerd met je verjaardag en voor jullie allen alvast een hele fijne vakantie toegewenst! Doe ook de groeten aan Fleur!

Veel liefs van Rofraroan