Ik zag twee beren... - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Rofraroan - WaarBenJij.nu Ik zag twee beren... - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Rofraroan - WaarBenJij.nu

Ik zag twee beren...

Door: RoFraRoAn

Blijf op de hoogte en volg Rofraroan

19 Juli 2012 | Verenigde Staten, Sequoia

Vandaag beginnen we lekker relaxt met een uitgebreid ontbijt op het terras van onze lodge, met uitzicht op het zwembad. We kunnen cereals nemen, brood roosteren en zelf verse wafels maken. Zelfs de koffie is dit keer lekker! Met een goed gevulde maag gaan we vervolgens op zoek naar reuzenbomen, naar de Sequoiadendron Giganteum. Dit zijn de grootste bomen ter wereld en in Sequoia NP staat de dikste, namelijk General Sherman. Deze boom heeft een omtrek van 31 meter, een doorsnede van 9 meter en een hoogte van 84 meter. Het hout is voldoende voor 85 houten eensgezinswoningen! Als we in Sequoia NP aankomen, worden we opgevangen door een ranger (zijn in grote hoeveelheden aanwezig in elk NP). We moeten zo snel mogelijk starten met het rijden over de Generals Highway (genoemd naar de boom) richting het Giant Forest Museum. Er zijn namelijk wegwerkzaamheden aan de belangrijkste weg door het park. Op de plaats van de werkzaamheden gaat de weg maar 1 keer per uur open. Als we te laat zijn moeten we dus een uur wachten. We slaan het Foothills Visitor Center dus maar even over en klimmen vanaf Ash Mountain steil omhoog over Generals Highway, richting de General himself. Na een half uur rijden is er inderdaad een wegblokkade. Gelukkig zijn we op tijd en kunnen we na 10 minuten wachten door naar ons eerste doel, Giant Forest. In Giant Forest Village bezoeken we allereerst even het Giant Forest Museum. Dit museum gaat met name over de reuzensequoia's en de maatregelen die worden genomen om deze boomsoort te beschermen. Ook gaan we even met Sentinel op de foto, een reuzensequoia voor het museum. Vervolgens gaan we richting Crescent Meadow, een van de meest idyllische plekken in Sequoia NP. Onderweg komen we ButtressTree tegen, een omgevallen reuzensequoia waarbij je met name zicht hebt op de wortels, echt gigantisch! Ook komen we langs de Parker Group (een groep van 8 bomen) en Tunnel Log. Deze laatste is ook een omgevallen reuzensequoia met een doorgang voor auto's (zie foto). Bij Crescent Meadow gaan we een stuk van de Sugar Pine Trail lopen, op zoek naar reuzendennenappels. We twijfelen even of we alle etenswaren uit de auto moeten halen. Er zitten in dit gebied namelijk veel beren en het wordt aanbevolen om de etenswaren in beerbestendige boxen te doen die er volop staan (dit doen we uiteindelijk toch maar niet). De Sugar Pine Trail wordt niet veel gelopen en we kijken dan ook goed om ons heen of we geen beren zien. Helaas zien we alleen maar herten lopen. Terug lopen we via het Bobcat viewpoint, waarvandaan we een prachtig zicht hebben op de bergtoppen van de Sierra Nevada. Terug rijden we nog even langs de Auto Log (een sequoia waar je met de auto overheen kunt rijden) en gaan dan echt op zoek naar General Sherman himself. Als we daar bijna zijn zien we opeens een groep mensen in de bossen struinen. Dat betekent meestal wild in aantocht! In dit geval zien we een moeder en baby beer lopen. Natuurlijk willen we een foto en we parkeren midden op Generals Highway, net zoals de auto voor ons doet. Frans sprint het bos in en krijgt moederbeer op de foto (babybeer verschuilt zich telkens). Plotseling stopt er een politieauto achter ons. De agente roept boos dat we Generals Highway blokkeren en snel weg moeten wezen om een bekeuring te voorkomen! Dit doen we dan ook maar. Na ons bezoek aan General Sherman besluiten we door te rijden naar Yosemite. Via Fresno en Oakhill rijden we richting Mariposa. Net voor Mariposa nemen we de Triangle Road (een hele mooie heuvelachtige weg) en komen we uit op Highway 140. Aan deze weg moet onze lodge liggen. Het is een prachtige weg langs de rivier de Merced maar echt in the middle of nowhere (op een vervallen restaurantje na). Maar als we nog een paar meter moeten doemt ineens onze lodge op. Gelukkig, hij bestaat echt en ziet er fantastisch uit (heeft zelfs 2 zwembaden)! Eten moet dit keer in het restaurant van de lodge want verder is er echt helemaal niks in de buurt. Morgen op naar Yosemite!