Na zonneschijn komt regen - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Rofraroan - WaarBenJij.nu Na zonneschijn komt regen - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Rofraroan - WaarBenJij.nu

Na zonneschijn komt regen

Door: RoFraRoAn

Blijf op de hoogte en volg Rofraroan

13 Juli 2012 | Verenigde Staten, Moab

De planning was om vroeg op te staan (6 uur), maar dat lukt niet helemaal. Uiteindelijk zitten we toch om 8 uur in de auto om te gaan hiken in Arches NP. Binnen 10 minuten zijn we in het park. We dubben over een wat langere tocht, maar besluiten, mede gezien de snel oplopende temperatuur, om meerdere kortere tochten te maken. We kunnen zo tussen de tochten door in de auto weer even op temperatuur komen. We beginnen in Devil's Garden en lopen naar Landscape Arch. Dit is de grootste boog in het park. Hij is 32 meter hoog en overspant 93 meter. Je kunt goed zien dat er recent (1991) een flink stuk is afgebroken. Frans klimt nog een steile rots op om te zien of Double O Arch al te zien is, maar dat is helaas niet zo. We lopen via Pine Tree Arch en Tunnel Arch terug naar de auto. Zo, lekker even afkoelen in de auto! De volgende Arches zijn Sand Dune en Broken Arch. We besluiten na verschillende view points en de Petrified Dunes gezien te hebben, terug te rijden naar het hotel voor een relax middagje. Vanavond gaan we terug voor de rest met hopelijk een mooie zonsondergang! Af en toe moet je zo'n relaxmoment echt inbouwen. Omdat er zo veel te zien is hebben vooral Frans en Rosella de neiging om maar door te gaan, maar we hebben tenslotte ook vakantie! We hebben een heerlijke middag bij het zwembad (Rosella kan zelfs nog wat was wegwerken), en keren rond half 7 heerlijk opgefrist terug in het park. We bekijken nog de Window Arches en Double Arch en willen eigenlijk eindigen met een zonsondergang bij Delicate Arch. Helaas wordt het steeds meer bewolkt en kunnen we nog net voor de regen losbarst een foto nemen (weliswaar uit de verte) van deze mooie Arch. Ach ja, na 2 weken fantastisch weer moet je dit ook eens meemaken! Morgen op naar Bryce Canyon!