Deer Hunters in Bryce Canyon - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Rofraroan - WaarBenJij.nu Deer Hunters in Bryce Canyon - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Rofraroan - WaarBenJij.nu

Deer Hunters in Bryce Canyon

Door: RoFraRoAn

Blijf op de hoogte en volg Rofraroan

15 Juli 2012 | Verenigde Staten, Springdale

We willen om 7 uur opstaan om relatief vroeg Bryce Canyon in te gaan voor een ochtendwandeling. Echter om
half 6 slaat de telefoon in onze lodge op hol en het duurt even voordat we hem stil hebben (uiteindelijk stekker er maar uit getrokken). We sukkelen alle vier weer even in slaap met het gevolg dat het iets later wordt dan gepland, maar rond half 10 rijden we Bryce Canyon in. We zetten de auto bij sunrise point en duiken via de Queens Trail de Canyon in. De temperatuur is nog heerlijk (16 graden en zonnetje), prima wandelweer dus! Het is echt super om in de canyon af te dalen. We kunnen ons voorstellen dat dat bij de Grand Canyon ook het geval is! We lopen tussen de Hoodoos door (specifieke rotspunten). De rotspunten worden afgewisseld met bosgebied. Halverwege de Queens Trail stappen we over op de Navajo Trail zodat we bij het sunset point weer naar boven komen. Daarna kunnen we via een stukje rimtrail weer naar het sunrise point om de auto op te halen. Onderweg naar beneden zien we al vele chipmunks, maar ze zijn echt snel. Je krijgt ze bijna niet op de foto. Als we even op een bankje uitrusten voordat we de klim naar boven aanvangen, hebben we meer geluk. Het lukt Frans om een chipmunk met onze koekkruimels heel dicht bij ons in de buurt te krijgen, zodat we eindelijk wat mooie chipmunk foto's kunnen maken. Na onze wandeling van 2,5 uur besluiten we om naar het verste punt van het park te rijden (Yovimpa en Rainbow point), en van daaruit via verschillende view points terug te rijden naar het visitorscenter bij de ingang van het park. En we hebben wederom geluk! Onderweg naar Yovimpa en Rainbow point zien we een aantal herten langs de kant van de weg grazen. Ook nu lukt het om wat foto's te nemen! Ook op de terugweg, via Agua Canyon en Natural bridge, zien we weer herten. Zo leuk, vooral met die jonkies erbij! We besluiten nog twee stops te maken en dan door te gaan naar Zion NP. De eerste stop is Bryce Viewpoint. Ook vanaf hier heb je een prachtig zicht op de Hoodoos die het Amfitheater vormen. Dus maar weer foto's maken! Als we teruglopen naar de auto hebben we voor de 3e keer geluk vandaag. We zien een slang vlak naast ons door het gras glijden. En ook nu lukt het om er een foto van te maken. Echt gaaf! Wat ons trouwens in Bryce nog opvalt is de grote hoeveelheden Belgen en Nederlanders. Tot Bryce hadden we nauwelijks Nederlanders ontmoet, maar hier is het echt anders. Na het Fairyland point bekeken te hebben, waar volgens een ranger een van de hoodoos Snoopy op zijn rug voorstelt, vertrekken we naar Zion. Het is maar 140 km door met name bosgebied en we zijn er dus zo. We komen via de oostingang Zion NP binnen, en verbazen ons over weer een totaal ander landschap. We zien veel rood-witte rotsbergen en moeten door een lange, smalle, donkere tunnel om bij onze lodge te komen. De Majestic View lodge ligt aan de rand van het nationaal park en maakt zijn naam helemaal waar! We hebben een prachtige kamer met balkon en uitzicht op de prachtige bergen van Zion NP. In de lodge is alles Hert (zie foto). We eten bij een echt Amerikaans Grill & Saloon restaurant, Wildcat Willies en krijgen de grootste cola in 2 weken (zie foto). Zelfs Frans kreeg hem niet op! 's Avonds genieten we nog even van het heerlijke balkon met prachtige sterrenhemel. Wat zal Zion ons morgen nog brengen?